Türkiye, Romanya ve İspanya’dan 11 okulun ortaklığıyla yürütülen DigiTrail adlı eTwinning projesi, 12–15 yaş arası öğrencilerin dijital etik, mahremiyet ve yapay zekâ farkındalığını artırmayı hedefledi. Proje, eTwinning 2024–2025 teması olan “Bizi Birleştiren Değerleri Kutlamak: Vatandaşlık Eğitimi” ile tam uyumlu olarak gerçekleştirildi.
Ocak–Mayıs 2025 tarihleri arasında beş aylık bir planla yürütülen DigiTrail projesi, genç bireylerin dijital dünyada daha bilinçli, etik ve sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkı sağladı. Proje kapsamında öğrenciler:
- Dijital okuryazarlık testlerine katıldı,
- Güvenli internet kullanımı ve siber zorbalık konularında atölye çalışmaları yaptı,
- Yapay zekânın etik kullanımı üzerine çizgi romanlar hazırladı,
- Ortak poster, şarkı, video ve sanal sözlük gibi dijital ürünler geliştirdi.
Projenin final ürünü olarak, DigiBot_25 adlı yapay zekâ destekli bir sohbet robotu geliştirildi. Bu bot, öğrencilere yapay zekâ, dijital güvenlik ve proje hakkında rehberlik ederek etkileşimli öğrenme imkânı sunuyor.
Projenin öğretmenleri, yapay zekânın iki tarafı keskin bir bıçak gibi olduğunu; bu nedenle öğrencilerin bu teknolojiyi kullanırken etik ve güvenlik ilkelerine dikkat etmeleri gerektiğini vurguladı. DigiTrail projesi sadece yapay zeka değil aynı zamanda teknoloji bağımlılığı, siber zorbalık gibi hassas konuları da ele alıyor ve projenin bu konularda da bilinç ve farkındalığı kazandırmada önemli bir rol oynadığına inanılıyor.
Proje sonunda tüm ortaklar kalite etiketi başvurularını tamamladı. DigiTrail, sadece teknik beceriler değil aynı zamanda eleştirel düşünme, medya okuryazarlığı, uluslararası iş birliği, empati, yaratıcılık ve kültürlerarası etkileşim gibi 21. yüzyıl becerilerini de teşvik eden örnek bir eğitim çalışması olarak öne çıktı.